Ügyvédi informatika a járványügyi veszélyhelyzet idején
Kulcsszavak:
Covid–19, digitalizáció, IT, járványügyi veszélyhelyzet, ügyvédAbsztrakt
A 2020. március 11. és 2020. június 17. közötti időszak az igazságszolgáltatás valamennyi résztvevőjének munkáját jelentősen érintette, beleértve az ügyvédeket is. Az első szakaszban közel 15 napig rendkívüli ítélkezési szünetet rendeltek el a bíróságokon, ezt követően pedig az eljárási cselekményeken való személyes jelenlétet továbbra is minden ügyszakban maximálisan kerülték, a személyes ügyfélfogadás szünetelt, és csak kivételes esetekben került sor ilyen eljárási cselekményekre. A tanulmányban alapvetően technikaiügykezelési oldalról megvizsgáljuk, hogy ezek a korlátozások miként érintették az ügyvédi munka mindennapjait, miként tudták az ügyvédek teljesíteni az igazságszolgáltatásban betöltött szerepüket. Egy, az ügyvédek között végzett felmérés eredményeit is alapul véve bemutatjuk, hogy melyek azok a területek, ahol a kötelező távollét a leginkább megnehezítette az ügyvédi napi munkát (értve ezen az ügyfelek kiszolgálásának nehézségeit is). Kiemeljük, hogy hol mutatkoztak meg leginkább az ügyvédi informatika gyenge pontjai, és ügyvédi szempontból mely állami területen indokoltak további fejlesztések.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2020 Homoki Péter
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.