Videójátékok, szimulációk és a tapasztalati tanulás kapcsolata

Avagy lehetséges Minecraftot játszva tanulni?

Szerzők

Kulcsszavak:

informális tanulás, játék alapú tanulás, komoly játék, szimuláció alapú tanulás, tapasztalati tanulás

Absztrakt

Nemcsak az élethez viszonyulhatunk játékosan, de az élet különböző területeit is modellálhatjuk játékként. Talán nem véletlen, hogy az első videójátékok megjelenésével egyidősek a szimulációk tanulási potenciáljával kapcsolatos kutatások – keresztmetszetük pedig, a komoly játék, legalább fél évszázados jelenségnek számít. De vajon tanulhatunk-e egy szabadidős játékból? Ha igen, mit és hogyan? Az ezzel kapcsolatos szakirodalom több úton, párhuzamosan fejlődött. Az írás célja a közös vonások megtalálásával átfogó képet nyújtani arról, hogy milyen kapcsolatban állnak a videójátékok az informális és a tapasztalati tanulással, valamint felvázolni az értékelésükhöz szükséges szempontrendszer feltételes alapjait. A tanulmány hátterében a téma szempontjából meghatározó folyóirat, a Simulation & Gaming irodalmi feldolgozását célzó másodlagos kutatási projekt áll, amelynek keretében három kapcsolódó téma áttekintése olvasható az alábbiakban. A tanulási céllal készített játékos szimulációk, az úgynevezett komoly játékok válfajának elemzésével beazonosíthatók olyan általános működési mechanizmusok és kritériumok, amelyek segítségével a szabadidős videójátékok tanulási potenciálja is felbecsülhető.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-07-22

Hogyan kell idézni

Mátyás, H. (2021). Videójátékok, szimulációk és a tapasztalati tanulás kapcsolata: Avagy lehetséges Minecraftot játszva tanulni?. In Medias Res, 10(1), 39–55. Elérés forrás https://inmediasresfolyoirat.hu/imr/article/view/221

Folyóirat szám

Rovat

Konferencia-előadások