Videójátékok, szimulációk és a tapasztalati tanulás kapcsolata
Avagy lehetséges Minecraftot játszva tanulni?
Kulcsszavak:
informális tanulás, játék alapú tanulás, komoly játék, szimuláció alapú tanulás, tapasztalati tanulásAbsztrakt
Nemcsak az élethez viszonyulhatunk játékosan, de az élet különböző területeit is modellálhatjuk játékként. Talán nem véletlen, hogy az első videójátékok megjelenésével egyidősek a szimulációk tanulási potenciáljával kapcsolatos kutatások – keresztmetszetük pedig, a komoly játék, legalább fél évszázados jelenségnek számít. De vajon tanulhatunk-e egy szabadidős játékból? Ha igen, mit és hogyan? Az ezzel kapcsolatos szakirodalom több úton, párhuzamosan fejlődött. Az írás célja a közös vonások megtalálásával átfogó képet nyújtani arról, hogy milyen kapcsolatban állnak a videójátékok az informális és a tapasztalati tanulással, valamint felvázolni az értékelésükhöz szükséges szempontrendszer feltételes alapjait. A tanulmány hátterében a téma szempontjából meghatározó folyóirat, a Simulation & Gaming irodalmi feldolgozását célzó másodlagos kutatási projekt áll, amelynek keretében három kapcsolódó téma áttekintése olvasható az alábbiakban. A tanulási céllal készített játékos szimulációk, az úgynevezett komoly játékok válfajának elemzésével beazonosíthatók olyan általános működési mechanizmusok és kritériumok, amelyek segítségével a szabadidős videójátékok tanulási potenciálja is felbecsülhető.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Hartyándi Mátyás
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.