A játék joga

A videójáték-ipar közvetítő szolgáltatóival összefüggő jogi dilemmák az Európai Unióban

Szerzők

Kulcsszavak:

disztribúciós platform, közvetítő szolgáltató, streaming, szerzői jog, videójáték

Absztrakt

A videójáték olyan interaktív szoftver, amely számtalan ember számára nyújt kikapcsolódási lehetőséget a világ minden régiójában. Statisztikai adatok azt mutatják, hogy a videójáték-ipar bevételei folyamatosan növekednek, 2020-ban az ágazat globálisan 159,3 milliárd amerikai dollár bevételt termelt. A videójátékszabályozás igen összetett, és számos jogterület szabályaiból építkezik. Egyrészt a szerzői jog szoftverekre vonatkozó különös szabályait kell rájuk alkalmazni, másrészt pedig a videójáték olyan sui generis médium, amely audiovizuális elemekkel rendelkezik, s így néhány médiajogi jellegű szabály is irányadó rá, például a játékok korhatár-besorolása a kiskorú felhasználók védelme érdekében. A videójátékok specialitása a játékipar közvetítő szolgáltatásainak szabályozásában is tetten érhető, azonban mivel olyan szolgáltatásokról beszélünk, amelyek viszonylag frissek a szolgáltatási palettán, az ezekkel kapcsolatos kihívások kezelésére a létező jogi instrumentumok még nem mindig állnak rendelkezésre. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa azt az összetett szabályozási környezetet, amelyben a videójátékok léteznek, rámutatva azokra a problémákra, amelyek az ilyen szórakoztatóipari termékek és a hozzájuk szorosan kapcsolódó szolgáltatások esetében a közelmúltban felmerültek.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-07-22

Hogyan kell idézni

Kinga, S. (2021). A játék joga: A videójáték-ipar közvetítő szolgáltatóival összefüggő jogi dilemmák az Európai Unióban. In Medias Res, 10(1), 71–89. Elérés forrás https://inmediasresfolyoirat.hu/imr/article/view/223

Folyóirat szám

Rovat

Konferencia-előadások