Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok az online térben – fókuszban a közösségi média
DOI:
https://doi.org/10.59851/imr.9.1.5Absztrakt
A tanulmány, kifejezetten a kereskedelmi kommunikáció közzétételi sajátosságaira fókuszálva, az online platformokat veti össze az offline világgal, majd az online kommunikációs tér előnyeit kihangsúlyozva, fel kívánja hívni a figyelmet az esetleges kommunikációs anomáliákra. Az online térben az egyes platformok sajátosságait kihasználva, a vállalkozások népszerűsítő tevékenysége több esetben is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül. Erre vonatkozóan a szerző a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló jogszabályi környezetet vizsgálja. Célkitűzése keretében a tanulmány többek között a tisztességtelen ár/termék összehasonlító oldalakkal, az online bújtatott reklámmal, az influencer-marketinggel, valamint a hamisan generált népszerűségi mutatókkal foglalkozik.
Hivatkozások
Gáti Mirkó - Markos-Kujbus Eva: A közösségi média mint online stratégiai eszköz. Az előadás elhangzott a Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 18. országos konferenciáján (Miskolc, 2012. augusztus 30-31.).
Gyulavári Tamás - Hubert József: A hatásosság és hatékonyság fogalmainak értelmezése online vs. offline kampányok keretében. In: Hetesi Erzsébet - Révész Balázs (szerk.): "Marketing megújulás". Marketing Oktatók Klubja 20. konferenciája, 2014. augusztus 27-29., Szeged, SZTE GTK, 2014. 1-10.
Hubert József: Marketingmérés - két eset az on-line marketing világából, http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2468/1/VT2016n9p41.pdf, 44. A web 2.0 szabályozási kérdéseiről l., https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2016.09.04
Klein Tamás: A web 2.0. egyes szabályozási kérdései - különös tekintettel az alkotmányjogi vonatkozásokra. In: Klein Tamás (szerk.): Tanulmányok a technológia- és cyberjog néhány aktuális kérdéséről. Budapest, Médiatudományi Intézet, 2018. 41-51.;
Koltay András: Az internetes kapuőrök és az Emberi Jogok Európai Egyezményének 10. cikke - a sajtószabadság új alanyai. Állam- és Jogtudomány, 2017/4., 129-140.
Monori Zsuzsanna: Influencerek: kik ők és honnan jöttek? NMHH, 2018. május 25., http://nmhh.hu/cikk/195715/Influencerek_kik_ok_eshonnan_jottek
Nyakas Levente: A Facebook leporolt közösségi irányelvei: globális versus nemzeti médiaszabályozás? MTMI, 2015. április 8. http://nmhh.hu/cikk/192573/A_Facebook_leporolt_kozossegi_iranyelvei_globalis_versus_nemzeti_mediaszabalyozas.
Pázmándi Kinga: A kereskedelmi kommunikáció és a médiapiac 'Tények' és normatív 'ellensúlyok'. In Medias Res, 2012/1., 67-79.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2020 Gellén Klára

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.