Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok az online térben – fókuszban a közösségi média

Szerzők

  • Gellén Klára Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar

Absztrakt

A tanulmány, kifejezetten a kereskedelmi kommunikáció közzétételi sajátosságaira fókuszálva, az online platformokat veti össze az offline világgal, majd az online kommunikációs tér előnyeit kihangsúlyozva, fel kívánja hívni a figyelmet az esetleges kommunikációs anomáliákra. Az online térben az egyes platformok sajátosságait kihasználva, a vállalkozások népszerűsítő tevékenysége több esetben is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül. Erre vonatkozóan a szerző a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló jogszabályi környezetet vizsgálja. Célkitűzése keretében a tanulmány többek között a tisztességtelen ár/termék összehasonlító oldalakkal, az online bújtatott reklámmal, az influencer-marketinggel, valamint a hamisan generált népszerűségi mutatókkal foglalkozik.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-07-22

Hogyan kell idézni

Klára, G. (2020). Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok az online térben – fókuszban a közösségi média. In Medias Res, 9(1), 127–140. Elérés forrás https://inmediasresfolyoirat.hu/imr/article/view/201

Folyóirat szám

Rovat

Fórum