Az identitás és a társas normák szerepe a videójáték-felhasználók motivációinak hátterében

Szerzők

Kulcsszavak:

cyberbullying, gamer identitás, többszörös tudatlanság, videójáték

Absztrakt

A világon több száz millió ember játszik online vagy offline videójátékokkal. Fontos tisztázni, hogy kiket nevezünk videójátékosnak, gamernek. Egyes megközelítések szerint minden olyan személy, aki videójátékokkal játszik, gamernek mondható. Az emberek viselkedésére hatással van, amit társaiktól látnak, és amit a számukra fontos csoportok által elfogadott magatartásokról gondolnak, így az online többszereplős játékok miatt fontos a társas befolyásolás szerepének vizsgálata is. Kutatásunk célja az online játékon belüli bullyinggal kapcsolatos normák vizsgálata, valamint a gamer-identitást meghatározó tényezők feltérképezése. Az online kérdőíves kutatásban 449 személy vett részt. Eredményeink szerint a gamerek több időt töltenek játékkal, valamint több pénzt költenek mikrotranzakciókra. A normavizsgálat eredménye szerint a vizsgálatban szereplő viselkedések relevánsnak tekinthetők, továbbá más közegekhez hasonlóan az online játékokban is előfordul a normák téves észlelése.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-07-22

Hogyan kell idézni

Tamás, G., & Balázs, J. (2021). Az identitás és a társas normák szerepe a videójáték-felhasználók motivációinak hátterében. In Medias Res, 10(1), 27–38. oldal. Elérés forrás https://inmediasresfolyoirat.hu/imr/article/view/220

Folyóirat szám

Rovat

Konferencia-előadások