Az identitás és a társas normák szerepe a videójáték-felhasználók motivációinak hátterében
Kulcsszavak:
cyberbullying, gamer identitás, többszörös tudatlanság, videójátékAbsztrakt
A világon több száz millió ember játszik online vagy offline videójátékokkal. Fontos tisztázni, hogy kiket nevezünk videójátékosnak, gamernek. Egyes megközelítések szerint minden olyan személy, aki videójátékokkal játszik, gamernek mondható. Az emberek viselkedésére hatással van, amit társaiktól látnak, és amit a számukra fontos csoportok által elfogadott magatartásokról gondolnak, így az online többszereplős játékok miatt fontos a társas befolyásolás szerepének vizsgálata is. Kutatásunk célja az online játékon belüli bullyinggal kapcsolatos normák vizsgálata, valamint a gamer-identitást meghatározó tényezők feltérképezése. Az online kérdőíves kutatásban 449 személy vett részt. Eredményeink szerint a gamerek több időt töltenek játékkal, valamint több pénzt költenek mikrotranzakciókra. A normavizsgálat eredménye szerint a vizsgálatban szereplő viselkedések relevánsnak tekinthetők, továbbá más közegekhez hasonlóan az online játékokban is előfordul a normák téves észlelése.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Győri Tamás, Jagodics Balázs
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.